16 Ağustos 2011 Salı

Bir annenin kızına tavsiyeleri

Nedendir bilmem, içimden sana yemek tarifleri yazmak geliyor. Ben yazı yaşarken kış yemeklerini, kışı yaşarken yaz yemeklerini unutan, bütün tarifleri kısa belleğinde tutup  yazdan kışa, kıştan yaza o belleği formatlayan, ve her mevsim dönüşünde “Anne, bana bamya yemeğinin tarifini versene acil” ya da “Anne ya misafir gelecek kuru fasulyeyi seviyorlar, nasıl yapacaktım?” diye soran bir anneyim.  Yaz başında sorduğum bamya yemeği nasıl yapılır sorusundan hemen sonra söylediğim “Anneciğim bamyaların başını aldım” cümlesinin hemen ardından yüksek tonda, biraz da kızgın anneannenin “ eee yıkadı mıydın peki?” sorusuna “Hayır” cevabını verdiğimde bir ton azar işiten bir anneyim ben. Sen bir ton azar işitme diye yavrum J bamyaları kesmeden önce yıka ve yıkarken ekşi- goruk ekşisi olabilir, kullan ki o sakızımsı sıvısını akıtmasın.  Yoksa anneannenin telefondan fırlayıp da yanında bitiverecekmiş hissini uyandıran o sesine maruz kalmayasın.  O ses benim sesim olur mu bilmiyorum, bilseydim sana yemek tarifleri yazmazdım zamanı gelince anlatırdım lakin zamanı geldiğinde ben orada olur muyum bilmiyorum.  Kuru fasulyeyi de akşamdan ısla  pişirmesi kolay olsun yoksa saatlerce kaynatır durursun. Tabii düdüklü tencere kullan. Eğer kullanmayı bilirsen düdüklü senin en büyük yardımcın olur, bilmezsen patlayacak diye korktuğun düşmanın olur.  Benim sana asıl anlatmak istediğim yemek ise; pirinç çorbası. Onun tam tarifini vereceğim şimdi. Pirinç çorbasını yapmak için pirinç haşlamana lüzum yok. Şöyle ki; akşam yapıp yediğiniz pilav tenceresinin yapıştığı için dibinde kalan pirinçleri bir güzel ısla. Isladın mı? Sonra ertesi günü bekle. Onlar şişerek tencerinin dibinden ayrılmış olacaklar. Sonra ayrı bir tavada kararın kadar margarine rendelenmiş domatesleri, onu kendin ayarlayacaksın kaç tane bilmem, biraz da salçayı ekle ve de hepsini bir güzel kavur. Çiğ kalmasın tadı olmaz. Kavrulduktan sonra o şişmiş ve de kaynamakta olan pirinçlere ekle şöyle bir çevir, iki dakika kaynat.( Pilavı zaten tavuk suyuyla yapacağın için çorbaya normal su eklesen de olur.) Al sana yemek. Dünün pilavı bugünün pirinç çorbası. Şu anda Afrika’da milyonlarca insan, milyonlarca bebek açlıktan ölürken bizim tencerinin dibindeki pirinçleri çöpe dökmemiz olmaz. Öyle ki biz dengeli tüketirsek, onlar da açlıktan ölmez. Çünkü hepimize yetecek kadar yiyecek ve su var dünya üzerinde.
Sevgiler Annen...

2 yorum:

  1. Yemek özürlü bir insan olarak o zaman ben daha da çok takip ederim bu blogu artık :) şey, Elifciğimle birlikte, istek de belirtsek mi acabaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Estağfurullah, geldik yedik gayet de güzeldi canım yemekleriniz. Lakin oğlunuzu biraz tembel bulduk, ha bire uyudu.:)İstekleriniz beni onurlandırır tabii ama bunlar değerlendirilecek yemekler. (bir başka deyişle kötüleri iyileştirme.)

    YanıtlaSil